Platforme de e-Learning Open Source
Platforma Moodle
Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (Moodle) este un pachet software destinat producerii de cursuri bazate pe Internet, oferind un bun suport pentru securitate şi administrare şi având conturată o comunitate amplă de utilizatori şi dezvoltatori. Codul sursă scris în PHP utilizând baze de date MySql şi PostgreSQL este un atu pentru adoptarea platformei datorită popularităţii acestor tehnologii, precum şi posibilităţii de utilizare fără modificări pe mai multe sisteme de operare, inclusiv Linux. Moodle îşi are originea într-un proiect educaţional dezvoltat de Martin Dougiamas la Curtin University of Technology, pornind de la ideea îmbunătăţirii sistemului de administrare oferit de platforma WebCT. Versiunea 1.0 a Moodle a fost lansată la 20 august 2002, fiind destinată configurării unui sistem de e-learning de nivelul unui curs academic. Dezvoltările ulterioare de până la versiunea curentă 1.3.4 au adus numeroase îmbunătăţiri şi extensii de funcţionalitate, astfel încât platforma Moodle este actualmente utilizată nu doar în universităţi, ci şi în licee, şcoli primare, organizaţii nonprofit, companii private, de profesori independenţi şi chiar de părinţii care doresc să îşi instruiască proprii copii.
Situl moodle.org constituie un punct central de informare, discuţie şi colaborare între diversele tipuri de utilizatori ai sistemului Moodle: administratori de sistem, profesori, cercetători, pedagogi şi, desigur, dezvoltatori. Adoptarea platformei Moodle integrează, aşadar, o universitate într-o veritabilă comunitate internaţională, având acces la experienţa pedagogică şi ştiinţifică a acesteia.Moodle este, de asemenea, un verb care descrie procesul de parcurgere înceată a unui conţinut, de a face lucrurile în manieră proprie. Aceasta se aplică atât modului în care Moodle a fost creat, cât și modului în care un student sau profesor abordează studierea sau predarea online.Platforma de e-learning Moodle oferă un mediu de socializare și comunicare, cursuri și evaluare în sistem electronic și oferă posibilitatea cursanților de a învăța împreună. Platforma se bazează pe resurse și activități. Principala resursă este reprezentată de curs, ce poate fi definit pe bază de lecții sau de activități săptămânale.La sfârșitul unui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acesta este foarte flexibil și permite trainerului să stabilească mai multe modalități de evaluare. Pe lângă lecţiile şi activităţile de învăţare postate de către profesor, cursanții pot posta temele pentru feedback, notă sau un comentariu la tema realizată. Infrastructura Moodle suportă multe tipuri de plugin-uri:
- activități (inclusiv jocuri de cuvinte și de numere);
- tipuri de resurse - tipuri de întrebări (cu răspunsuri multiple, adevărat sau fals, „completați spațiul liber”) teme grafice ;
- metode de autentificare (poate solicita nume de utilizator și parolă de acces);
- filtre de conținut;
Platforma Claroline
Platforma Claroline este un Open Source de e-learning şi eWorking (Learning Management System) lansată sub licenţa Open Source (GPL – General Public License). Aceasta permite profesorilor să construiască cursuri eficiente online şi de a gestiona activităţile de învăţare şi de colaborare, de pe Web. Platforma este utilizată în mai mult de 93 de ţări şi este disponibilă în mai mult de 30 de limbi.
Proiectul Claroline a fost iniţiat în anul 2001 de Thomas De Praetere la Universitatea Catolică din Louvain (IPM – Institutul Universitar de Pédagogie et des Multimédias, Belgia), sub supravegherea specială a lui Marcel Lebrun, care a contribuit la acest proiect în aspectele pedagogice şi în prezent este managerul echipei din IPM. Consorţiul Claroline s-a născut pe 23 mai 2007 în timpul celei de-a doua conferinţe anuale de utilizatori Claroline care a avut loc la Universitatea din Vigo, Spania. Această asociaţie internaţională non-profit are ca obiectiv principal federativ coordonarea platformei, evoluţia ei şi promovarea acesteia.
Platforma ATutor
Cu o popularitate apropiată celei dobândite de Moodle, ATutor este o aplicaţie de tip Learning Content Management System (LCMS), utilizată ca platformă de e-learning în multe universităţi, oferind versiuni de instalare în 58 de limbi, inclusiv în limba română. Administratorii pot instala / actualiza ATutor şi dezvolta şabloane speciale de design pentru a modifica aspectul general al interfeţei, de a stabili setările generale ale sitului. Profesorii pot asambla şi publica conţinutul educaţional pe Web, pe baza căruia urmează a conduce cursurile online proprii. Studenţii beneficiază de un mediu de învăţare modern, uşor de folosit.
Platforma LogiCampus
LogiCampus este o platformă educaţională open source care presupune o interfaţă Web pentru e-learning şi pentru managementul cursurilor în cadrul unei instituţii de învăţământ. Aplicaţia îşi propune să reunească interesele profesorilor şi elevilor/studenţilor, facilitându-le o mai bună comunicare. LogiCampus este o aplicaţie bazată pe Php şi foloseşte serverul de baze de date MySQL .
Are trei tipuri de utilizatori:
• administrator – se ocupă de managementul bazelor de date, conturilor, drepturi de acces;
• profesor – crează cursuri online, ţine evidenţa rezultatelor studenţilor, organizează şi sistematizează materia, cursurile, examenele, crează teste de evaluare, redactează formulare de feedback pentru realizarea unei bune comunicări cu studenţii;
• instruitul – are acces la resursele online de învăţare, informaţii despre cursuri, examene, situaţii şi evoluţii ale notelor, îşi poate exprima opiniile despre cursuri, poate participa la discuţii.
Platforma Typo3
Typo3 este o platformă open source sub licenţă GPL de managementul conţinutului, făcând parte din clasa mică-medie şi oferind un set de module standard integrate într-o arhitectură uşor adaptabilă oricărei situaţii particulare . Pentru profesori, interfaţa este intuitivă şi uşor de realizat, integrând module de comunicare sincronă şi asincronă, facilităţi de manipulare a imaginilor şi de generare automată a documentelor. Administratorilor platformei le este pus la dispoziţie un sistem suficient de detaliat de acordare de drepturi utilizatorilor, astfel încât editarea conţinuturilor şi accesul la acesta să fie în mod judicios controlate.
În România, învăţământul asistat de calculator cunoaşte un ritm alert de dezvoltare. După anii 1990, marile firme IT din plan mondial s-au făcut prezente pe piaţa românească prin soluţii informatice în domeniul e-learning. Astfel, în anul 1999 a fost înfiinţată prima academie Cisco, cu scopul instruirii în domeniul reţelelor de calculatoare. Pornind de la conceptul că formarea resurselor umane pregătite pentru noua economie reprezintă o investiţie pe termen lung ale cărei costuri se vor amortiza prin calitatea şi nivelul de competenţă ale tinerei generaţii, în anul 2001, MECTS (Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului), numit atunci MEC (Ministerul Educaţiei şi Cercetării), a demarat programul Sistem de Educaţie Informatizat – SEI.
Această strategie urmează să fie transpusă în practică printr-un ansamblu de proiecte:
• introducerea în învăţământul preuniversitar a sistemului de instruire asistată de calculator;
• formarea resurselor umane TIC în învăţământul preuniversitar;
• dezvoltarea şi implementarea de software educaţional utilizabil în învăţământul preuniversitar;
• introducerea şi dezvoltarea managementul asistat de calculator (programul SMART); • dezvoltarea şi utilizarea de programe pentru evidenţa computerizată a elevilor, profesorilor şi resurselor utilizate;
• realizarea şi utilizarea manualelor electronice în învăţământul preuniversitar; • introducerea sistemului de educaţie cu ajutorul televiziunii la cerere (video on demand);
• dezvoltarea unui centru de date (data center) pentru învăţământul românesc;
• constituirea de chioşcuri informaţionale (info-chiosc-uri);
• realizarea reţelelor-pilot pentru şcoli situate în zone defavorizate utilizând sistemul de educaţie la distanţă.
După ce în anul 2002, IBM a lansat Lotus Learning Space (sală de clasă virtuală), un an de învăţământ (IBM Lotus Learning Management System – LLMS), platformă colaborativă cu funcţionalităţi de învăţământ la distanţă. LLMS oferă un sistem complet pentru e-learning, foarte flexibil, bazat pe standarde din acest domeniu, sistem care oferă un mediu de învăţământ şi training online complet personalizabil şi scalabil, în funcţie de necesităţiile şi particularităţiile beneficiarului. Pentru mediul universitar, e-learning se prefigurează a fi un instrument excelent. Iniţial, conceptul de e-learning a înlocuit metodologia clasică de învăţământ la distanţă, materialele scrise fiind pe CD-uri. Ulterior, posibilităţile de conectare la Internet au facilitat realizarea unor medii colaborative, săli de clase virtuale, instruire sincronă şi asincronă.
Portalul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului: www.edu.ro
Acest portal, apărut în anul 1998, prezintă activitatea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, fiind punctul central de prezentare a informaţiilor şi documentelor oficiale. Sunt prezentate ultimele evenimente, programe, analize, noutăţi, acte legislative din învăţământul preuniversitar, universitar, minoritar şi cercetare. Sunt descrise metodologiile de organizare şi desfăşurare a examenelor, modele de subiecte pentru examenele importante, inclusiv cel de bacalaureat.
Advanced eLearning – AEL
Produs de firma SIVECO, lansat în anul 2001, AEL (AeL) este o platformă integrată completă de instruire asistată de calculator şi gestiune a conţinutului, oferind suport pentru predare şi învăţare, testare şi evaluare, administrarea conţinutului, monitorizarea procesului de învăţământ şi concepţie curiculară. Ajunsă la versiunea 5.1., platforma AEL a fost pusă la dispoziţia majorităţii şcolilor şi liceelor din România printr-un proiect guvernamental.
AEL poate fi folosită pentru învăţarea condusă de instructor sau pentru învăţarea independentă. Există implementări AEL pentru învăţământul preuniversitar, învăţământul universitar, corporaţii, implementând nevoile de instruire internă. La ora actuală, soluţia de elearning AeL este implementată în peste 15.000 de şcoli din Europa, Orientul Apropiat, Africa şi CSI (Comunitatea Statelor Independente). Biblioteca AeL eContent conţine 3.700 de lecţii interactive ce acoperă peste 20 de materii şi include peste 16.000 de momente individuale de invatare. În perioada actuală, în domeniul e-learning, proiectele româneşti se desfăşoară pe perioade cuprinse între 1 şi 10 ani, având, fiecare, bugete estimate între 1 şi 500 de milioane de euro.
Centralizat, obiectivele acestor proiecte vizează :
• dezvoltarea deprinderilor de învăţare şi de gândire analitică ale elevilor;
• iniţierea unei pieţe a software-ului educaţional;
• administrarea sistemului de învăţământ prin mijloace electronice;
• schimbul facil şi rapid de informaţii;
• formarea profesorilor;
• dezvoltarea educaţiei continue şi a educaţiei permanente;
• dezvoltarea formelor alternative de educaţie;
• dezvoltarea educaţiei la distanţă.
Proiectul Elearning.Romania: http://www.elearning.ro/
Considerând ca prioritară necesitatea de progres în domeniul educaţiei şi instruirii continue, mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile, ai comunităţii academice, ai mediului de afaceri, precum şi lideri de opinie în domeniul utilizării noilor tehnologii pentru educaţie şi formare au iniţiat proiectul „Elearning.Romania”.
Proiectul Elearning.Romania îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în e-learning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru e-learning. Astfel, comunitatea Elearning.Romania susţine eforturile Ministerului Educaţiei Cercetării şi Inovării, ale Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, precum şi ale altor instituţii cu rol de decizie, pentru proiectarea, implementarea şi evaluarea impactului programelor naţionale de e learning.
Pe de altă parte, un rol important asumat este acela de a oferi factorilor decizionali sugestii de ameliorare, de a semnala direcţiile oportune de dezvoltare ale acestor programe, de a argumenta continuarea sau stoparea lor, prin raportare continuă la rezultatele concrete şi la beneficiile practice.
Următoarele obiective orientează activităţile desfăşurate de partenerii Elearning.Romania:
• crearea unui spaţiu de comunicare între specialişti, practicieni, cercetători, lideri de opinie şi factori de decizie în domeniul e-learning;
• promovarea experienţelor pozitive, semnificative pentru practica utilizării noilor tehnologii în educaţie atât la nivelul învăţământului universitar şi preuniversitar, cât şi în zona educaţiei nonformale;
• susţinerea activităţii practicienilor şi specialiştilor în e-learning prin explorarea sistematică şi prezentarea unor resurse teoretico-metodologice disponibile la nivel naţional, european şi mondial;
• prezentarea oportunităţilor de formare şi de informare în domeniul e-learning şi instruirii asistate de calculator;
• susţinerea activităţii instituţiilor guvernamentale prin oferirea unui canal de comunicare şi informare în privinţa politicilor, a strategiilor şi a programelor naţionale de implementare a noilor tehnologii în sistemul de învăţământ;
• crearea şi utilizarea unui instrument de cercetare a opiniilor practicienilor şi specialiştilor în utilizarea noilor tehnologii în educaţie, datele obţinute având rol de feedback pentru iniţiativele naţionale în domeniu.
Situl conţine articole propuse de către editori şi de către utilizatori,
structurate pe categoriile prezentate mai sus. Orice membru al comunităţii Elearning.Romania poate
propune un articol pentru a fi publicat pe site şi promovat prin intermediul revistei electronice
asociate sistemului elearning.ro. Articolele propuse sunt validate de un Consiliu editorial,
format din editorii coordonatori şi din reprezentanţi ai partenerilor Elearning.Romania.
Pop Silvia-Elena
Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (Moodle) este un pachet software destinat producerii de cursuri bazate pe Internet, oferind un bun suport pentru securitate şi administrare şi având conturată o comunitate amplă de utilizatori şi dezvoltatori. Codul sursă scris în PHP utilizând baze de date MySql şi PostgreSQL este un atu pentru adoptarea platformei datorită popularităţii acestor tehnologii, precum şi posibilităţii de utilizare fără modificări pe mai multe sisteme de operare, inclusiv Linux. Moodle îşi are originea într-un proiect educaţional dezvoltat de Martin Dougiamas la Curtin University of Technology, pornind de la ideea îmbunătăţirii sistemului de administrare oferit de platforma WebCT. Versiunea 1.0 a Moodle a fost lansată la 20 august 2002, fiind destinată configurării unui sistem de e-learning de nivelul unui curs academic. Dezvoltările ulterioare de până la versiunea curentă 1.3.4 au adus numeroase îmbunătăţiri şi extensii de funcţionalitate, astfel încât platforma Moodle este actualmente utilizată nu doar în universităţi, ci şi în licee, şcoli primare, organizaţii nonprofit, companii private, de profesori independenţi şi chiar de părinţii care doresc să îşi instruiască proprii copii.
Situl moodle.org constituie un punct central de informare, discuţie şi colaborare între diversele tipuri de utilizatori ai sistemului Moodle: administratori de sistem, profesori, cercetători, pedagogi şi, desigur, dezvoltatori. Adoptarea platformei Moodle integrează, aşadar, o universitate într-o veritabilă comunitate internaţională, având acces la experienţa pedagogică şi ştiinţifică a acesteia.Moodle este, de asemenea, un verb care descrie procesul de parcurgere înceată a unui conţinut, de a face lucrurile în manieră proprie. Aceasta se aplică atât modului în care Moodle a fost creat, cât și modului în care un student sau profesor abordează studierea sau predarea online.Platforma de e-learning Moodle oferă un mediu de socializare și comunicare, cursuri și evaluare în sistem electronic și oferă posibilitatea cursanților de a învăța împreună. Platforma se bazează pe resurse și activități. Principala resursă este reprezentată de curs, ce poate fi definit pe bază de lecții sau de activități săptămânale.La sfârșitul unui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acesta este foarte flexibil și permite trainerului să stabilească mai multe modalități de evaluare. Pe lângă lecţiile şi activităţile de învăţare postate de către profesor, cursanții pot posta temele pentru feedback, notă sau un comentariu la tema realizată. Infrastructura Moodle suportă multe tipuri de plugin-uri:
- activități (inclusiv jocuri de cuvinte și de numere);
- tipuri de resurse - tipuri de întrebări (cu răspunsuri multiple, adevărat sau fals, „completați spațiul liber”) teme grafice ;
- metode de autentificare (poate solicita nume de utilizator și parolă de acces);
- filtre de conținut;
Platforma Claroline
Platforma Claroline este un Open Source de e-learning şi eWorking (Learning Management System) lansată sub licenţa Open Source (GPL – General Public License). Aceasta permite profesorilor să construiască cursuri eficiente online şi de a gestiona activităţile de învăţare şi de colaborare, de pe Web. Platforma este utilizată în mai mult de 93 de ţări şi este disponibilă în mai mult de 30 de limbi.
Proiectul Claroline a fost iniţiat în anul 2001 de Thomas De Praetere la Universitatea Catolică din Louvain (IPM – Institutul Universitar de Pédagogie et des Multimédias, Belgia), sub supravegherea specială a lui Marcel Lebrun, care a contribuit la acest proiect în aspectele pedagogice şi în prezent este managerul echipei din IPM. Consorţiul Claroline s-a născut pe 23 mai 2007 în timpul celei de-a doua conferinţe anuale de utilizatori Claroline care a avut loc la Universitatea din Vigo, Spania. Această asociaţie internaţională non-profit are ca obiectiv principal federativ coordonarea platformei, evoluţia ei şi promovarea acesteia.
Platforma ATutor
Cu o popularitate apropiată celei dobândite de Moodle, ATutor este o aplicaţie de tip Learning Content Management System (LCMS), utilizată ca platformă de e-learning în multe universităţi, oferind versiuni de instalare în 58 de limbi, inclusiv în limba română. Administratorii pot instala / actualiza ATutor şi dezvolta şabloane speciale de design pentru a modifica aspectul general al interfeţei, de a stabili setările generale ale sitului. Profesorii pot asambla şi publica conţinutul educaţional pe Web, pe baza căruia urmează a conduce cursurile online proprii. Studenţii beneficiază de un mediu de învăţare modern, uşor de folosit.
Platforma LogiCampus
LogiCampus este o platformă educaţională open source care presupune o interfaţă Web pentru e-learning şi pentru managementul cursurilor în cadrul unei instituţii de învăţământ. Aplicaţia îşi propune să reunească interesele profesorilor şi elevilor/studenţilor, facilitându-le o mai bună comunicare. LogiCampus este o aplicaţie bazată pe Php şi foloseşte serverul de baze de date MySQL .
Are trei tipuri de utilizatori:
• administrator – se ocupă de managementul bazelor de date, conturilor, drepturi de acces;
• profesor – crează cursuri online, ţine evidenţa rezultatelor studenţilor, organizează şi sistematizează materia, cursurile, examenele, crează teste de evaluare, redactează formulare de feedback pentru realizarea unei bune comunicări cu studenţii;
• instruitul – are acces la resursele online de învăţare, informaţii despre cursuri, examene, situaţii şi evoluţii ale notelor, îşi poate exprima opiniile despre cursuri, poate participa la discuţii.
Platforma Typo3
Typo3 este o platformă open source sub licenţă GPL de managementul conţinutului, făcând parte din clasa mică-medie şi oferind un set de module standard integrate într-o arhitectură uşor adaptabilă oricărei situaţii particulare . Pentru profesori, interfaţa este intuitivă şi uşor de realizat, integrând module de comunicare sincronă şi asincronă, facilităţi de manipulare a imaginilor şi de generare automată a documentelor. Administratorilor platformei le este pus la dispoziţie un sistem suficient de detaliat de acordare de drepturi utilizatorilor, astfel încât editarea conţinuturilor şi accesul la acesta să fie în mod judicios controlate.
În România, învăţământul asistat de calculator cunoaşte un ritm alert de dezvoltare. După anii 1990, marile firme IT din plan mondial s-au făcut prezente pe piaţa românească prin soluţii informatice în domeniul e-learning. Astfel, în anul 1999 a fost înfiinţată prima academie Cisco, cu scopul instruirii în domeniul reţelelor de calculatoare. Pornind de la conceptul că formarea resurselor umane pregătite pentru noua economie reprezintă o investiţie pe termen lung ale cărei costuri se vor amortiza prin calitatea şi nivelul de competenţă ale tinerei generaţii, în anul 2001, MECTS (Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului), numit atunci MEC (Ministerul Educaţiei şi Cercetării), a demarat programul Sistem de Educaţie Informatizat – SEI.
Această strategie urmează să fie transpusă în practică printr-un ansamblu de proiecte:
• introducerea în învăţământul preuniversitar a sistemului de instruire asistată de calculator;
• formarea resurselor umane TIC în învăţământul preuniversitar;
• dezvoltarea şi implementarea de software educaţional utilizabil în învăţământul preuniversitar;
• introducerea şi dezvoltarea managementul asistat de calculator (programul SMART); • dezvoltarea şi utilizarea de programe pentru evidenţa computerizată a elevilor, profesorilor şi resurselor utilizate;
• realizarea şi utilizarea manualelor electronice în învăţământul preuniversitar; • introducerea sistemului de educaţie cu ajutorul televiziunii la cerere (video on demand);
• dezvoltarea unui centru de date (data center) pentru învăţământul românesc;
• constituirea de chioşcuri informaţionale (info-chiosc-uri);
• realizarea reţelelor-pilot pentru şcoli situate în zone defavorizate utilizând sistemul de educaţie la distanţă.
După ce în anul 2002, IBM a lansat Lotus Learning Space (sală de clasă virtuală), un an de învăţământ (IBM Lotus Learning Management System – LLMS), platformă colaborativă cu funcţionalităţi de învăţământ la distanţă. LLMS oferă un sistem complet pentru e-learning, foarte flexibil, bazat pe standarde din acest domeniu, sistem care oferă un mediu de învăţământ şi training online complet personalizabil şi scalabil, în funcţie de necesităţiile şi particularităţiile beneficiarului. Pentru mediul universitar, e-learning se prefigurează a fi un instrument excelent. Iniţial, conceptul de e-learning a înlocuit metodologia clasică de învăţământ la distanţă, materialele scrise fiind pe CD-uri. Ulterior, posibilităţile de conectare la Internet au facilitat realizarea unor medii colaborative, săli de clase virtuale, instruire sincronă şi asincronă.
Portalul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului: www.edu.ro
Acest portal, apărut în anul 1998, prezintă activitatea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, fiind punctul central de prezentare a informaţiilor şi documentelor oficiale. Sunt prezentate ultimele evenimente, programe, analize, noutăţi, acte legislative din învăţământul preuniversitar, universitar, minoritar şi cercetare. Sunt descrise metodologiile de organizare şi desfăşurare a examenelor, modele de subiecte pentru examenele importante, inclusiv cel de bacalaureat.
Advanced eLearning – AEL
Produs de firma SIVECO, lansat în anul 2001, AEL (AeL) este o platformă integrată completă de instruire asistată de calculator şi gestiune a conţinutului, oferind suport pentru predare şi învăţare, testare şi evaluare, administrarea conţinutului, monitorizarea procesului de învăţământ şi concepţie curiculară. Ajunsă la versiunea 5.1., platforma AEL a fost pusă la dispoziţia majorităţii şcolilor şi liceelor din România printr-un proiect guvernamental.
AEL poate fi folosită pentru învăţarea condusă de instructor sau pentru învăţarea independentă. Există implementări AEL pentru învăţământul preuniversitar, învăţământul universitar, corporaţii, implementând nevoile de instruire internă. La ora actuală, soluţia de elearning AeL este implementată în peste 15.000 de şcoli din Europa, Orientul Apropiat, Africa şi CSI (Comunitatea Statelor Independente). Biblioteca AeL eContent conţine 3.700 de lecţii interactive ce acoperă peste 20 de materii şi include peste 16.000 de momente individuale de invatare. În perioada actuală, în domeniul e-learning, proiectele româneşti se desfăşoară pe perioade cuprinse între 1 şi 10 ani, având, fiecare, bugete estimate între 1 şi 500 de milioane de euro.
Centralizat, obiectivele acestor proiecte vizează :
• dezvoltarea deprinderilor de învăţare şi de gândire analitică ale elevilor;
• iniţierea unei pieţe a software-ului educaţional;
• administrarea sistemului de învăţământ prin mijloace electronice;
• schimbul facil şi rapid de informaţii;
• formarea profesorilor;
• dezvoltarea educaţiei continue şi a educaţiei permanente;
• dezvoltarea formelor alternative de educaţie;
• dezvoltarea educaţiei la distanţă.
Proiectul Elearning.Romania: http://www.elearning.ro/
Considerând ca prioritară necesitatea de progres în domeniul educaţiei şi instruirii continue, mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile, ai comunităţii academice, ai mediului de afaceri, precum şi lideri de opinie în domeniul utilizării noilor tehnologii pentru educaţie şi formare au iniţiat proiectul „Elearning.Romania”.
Proiectul Elearning.Romania îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în e-learning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru e-learning. Astfel, comunitatea Elearning.Romania susţine eforturile Ministerului Educaţiei Cercetării şi Inovării, ale Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, precum şi ale altor instituţii cu rol de decizie, pentru proiectarea, implementarea şi evaluarea impactului programelor naţionale de e learning.
Pe de altă parte, un rol important asumat este acela de a oferi factorilor decizionali sugestii de ameliorare, de a semnala direcţiile oportune de dezvoltare ale acestor programe, de a argumenta continuarea sau stoparea lor, prin raportare continuă la rezultatele concrete şi la beneficiile practice.
Următoarele obiective orientează activităţile desfăşurate de partenerii Elearning.Romania:
• crearea unui spaţiu de comunicare între specialişti, practicieni, cercetători, lideri de opinie şi factori de decizie în domeniul e-learning;
• promovarea experienţelor pozitive, semnificative pentru practica utilizării noilor tehnologii în educaţie atât la nivelul învăţământului universitar şi preuniversitar, cât şi în zona educaţiei nonformale;
• susţinerea activităţii practicienilor şi specialiştilor în e-learning prin explorarea sistematică şi prezentarea unor resurse teoretico-metodologice disponibile la nivel naţional, european şi mondial;
• prezentarea oportunităţilor de formare şi de informare în domeniul e-learning şi instruirii asistate de calculator;
• susţinerea activităţii instituţiilor guvernamentale prin oferirea unui canal de comunicare şi informare în privinţa politicilor, a strategiilor şi a programelor naţionale de implementare a noilor tehnologii în sistemul de învăţământ;
• crearea şi utilizarea unui instrument de cercetare a opiniilor practicienilor şi specialiştilor în utilizarea noilor tehnologii în educaţie, datele obţinute având rol de feedback pentru iniţiativele naţionale în domeniu.
Situl
8Bitdo Slots & Casino Apps - Dr.MD
RăspundețiȘtergereThe latest 강원도 출장안마 release is also available 안양 출장마사지 on iOS, Android and the Play Store 정읍 출장샵 for 당진 출장안마 more than 60 million players. It features a library of games such as Blackjack, Roulette 김천 출장안마