Avantajele platformei de învățare eTwinning
PLATFORMA eTwinning
-eTwinning este un program educațional care pune la dispoziția tuturor cadrelor didactice din Uniunea Europeană un mediu virtual și instrumente online pentru derularea de proiecte școlare. Portalul eTwinning (www.etwinning.net) este disponibil în 25 de limbi europene și oferă oportunități deosebite oricărui profesor să găsească parteneri pentru proiecte, să participe în grupuri, ateliere de lucru, evenimente, camere ale profesorilor și seminarii de formare, să progreseze, să fie la curent cu ultimele noutăți, să beneficieze de sprijin și de resurse puse la dispoziție de alți utilizatori ai platformei.
Învățarea interactivă, colaborarea cu elevi din alte școli similare europene, exersarea limbilor străine, dezvoltarea gândirii critice, a abilităților TIC și a lucrului în echipă sunt doar câteva din avantajele pe care le are un elev implicat într-un proiect eTwinning.
Din 2005, programul eTwinning a fost lansat de către Comisia Europeană, sub coordonarea Central Support Service aflat în subordonarea European Schoolnet. În fiecare țară există, de asemenea National Support Services pentru toți eTwinner-ii. Începând cu 2007, inițiativa eTwinning a devenit parte a Programului Lifelong Learning. Scopul declarat al acestei acțiuni este să apropie, prin parteneriate online, școlile din toată Europa. În acest moment, eTwinning se mândrește că a urat bun venit pe platforma sa unui număr mai mare de 200.000 de profesori europeni din peste 95.000 de şcoli, iar acest număr crește mereu. La nivelul eTwinning-România, coordonarea aparține Centrului pentru Inovare în Educaţie –TEHNE (Centrul Național de Suport eTwinning) și Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Circa 12.500 de profesori români din 5000 de unități școlare au colaborat în 5500 de proiecte internaționale eTwinning.
O echipă alcătuită din specialiști TEHNE- Centrul pentru Inovare în Educație și ISE-Institutul de Științe ale Educației, a derulat o cercetare pe tema implicării profesorilor din școlile românești în programul eTwinning. Aceasta s-a desfășurat în lunile octombrie și noiembrie 2012, pe un eșantion din care au făcut parte 225 de cadre didactice care folosesc portalul. La sfârșitul evaluării, s-au publicat rezultatele în Raportul preliminar eTwinning RO12 “Rolul proiectelor educaţionale realizate prin parteneriate şcolare internaţionale” .
Conform investigației și așa cum se observă din figura de mai jos, 66,7% dintre cei înscriși pe portal și care au fost chestionați, valorifică activitățile eTwinning și ceea ce rezultă din acestea în activități extracurriculare, 56% le folosesc în cadrul disciplinelor din curriculumul obligatoriu pe care le predau, 41,8% în proiecte transdisciplinare și 28% la disciplinele opționale.
Beneficiile platformei eTwinning pentru elevii și cadrele didactice din școala noastră implicați în acest proiect on-line de învățare prin colaborare la nivel european sunt foarte mari datorită unor factori cum ar fi: oportunitatea de a interacționa cu elevi și profesori din alte țări europene, suport didactic și tehnologic oferite de portal la cele mai înalte standarde europene, instrumente inovatoare de lucru, abordare inter și transdisciplinară a temelor alese, munca în echipă, stimularea interesului și a gândirii critice, ocazia de a purta un dialog constructiv, aprofundarea cunoștințelor, valorificarea aptitudinilor și a creativității participanților.
Avantajele pentru școală sunt și ele importante, deoarece prin acest proiect eTwinning am promovat imaginea colegiului, am pus bazele unei colaborări la nivelul instituției noastre în viitoare parteneriate Comenius cu aceeași parteneri. De asemenea, am adăugat o nouă dimensiune europeană procesului de predare-învățare și calității educației la nivelul unității noastre.
Bibliografie
ISTRATE, O. et al. (2013) Rolul proiectelor educaționale realizate prin parteneriate școlare internationale. Raport preliminar eTwinning RO12. București, TEHNE- Centrul pentru Inovare în Educație. Online: etwinning.ro/eTw_RO12_raport_preliminar.pdf http://www.elearning.ro/avantajele-platformei-de-invatare-etwinning
ISTRATE, O. et al. (2013) Rolul proiectelor educaționale realizate prin parteneriate școlare internationale. Raport preliminar eTwinning RO12. București, TEHNE- Centrul pentru Inovare în Educație. Online: etwinning.ro/eTw_RO12_raport_preliminar.pdf http://www.elearning.ro/avantajele-platformei-de-invatare-etwinning
Pop Silvia-Elena și Tala Sofia
Comentarii
Trimiteți un comentariu